Studieinformation

Studenter.

Välkommen till Södertörns högskola! Vi vill ge dig som student bästa möjliga service och stöd under dina studier. Här har vi samlat information som du kan behöva under studietiden.

Vi berättar om campusområdet, vad du behöver känna till när du ska skriva tentor och hur du i slutet av dina studier ansöker om examen. Ett avsnitt riktar sig till dig som funderar på att studera utomlands. Du kan dessutom läsa om hur vi arbetar för att du ska ha bra förutsättningar för att lyckas med dina studier, till exempel via våra studie- och karriärvägledare, högskolans informationstjänst Studentservice, Studieverkstan och Studenthälsan. Om du inte hittar svaret på dina frågor här, är du varmt välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter till dessa och många fler hittar du nedan under fliken Vägledning och stöd. Letar du efter en utbildning? Hitta din utbildning på sh.se/utbildning.

Trådlöst nätverk

Södertörns högskola har två trådlösa nätverk, ett för personal och studenter, och ett för gäster.

eduroam

eduroam är ett trådlöst nätverk, och Södertörns högskola är med i eduroam-samarbetet. Flera högskolor och universitet är anslutna till nätverket som är tillgängligt för både anställda och studenter. eduroam kan användas vid alla anslutna lärosäten i Europa.

Mer information om eduroam fås via länken: http://www.eduroam.se/.
För att kunna logga in på eduroam så måste du acceptera certifikatet, och sedan ange dina inloggningsuppgifter till Södertörns högskola på följande sätt:

Användarnamn - sh12vf4268@suni.se

Lösenord  - SH-lösenordet

 

                                                                                                                   

SHguest

Högskolan har även ett trådlöst gästnätverk.

Tillfälliga behörigheter för besökare till högskolans trådlösa nätverk kan hämtas vid MedieCenter (MA 517). Gästbehörigheter lämnas ut mot uppvisande av legitimation.
Giltigheten för dessa konton är 24 timmar. 
 

Viktigt att tänka på!

Observera att Kontakt- och MedieCenter/Södertörns högskola inte tar något ansvar för anpassningar du gör på din privata dator. Du ansvarar för att hantera samt konfigurera din privata utrustning, som t.ex. datorer, mobiler osv.

Högskolan ger endast teknisk support på högskoleutrustning och inte på privat utrustning.
Lämna inte utrustningen utan uppsikt, högskolan är inte är ersättningsskyldig vid eventuell stöld av personlig utrustning.
 

Har du frågor om inloggningsförfarande?

Kontakta Kontakt- och MedieCenter, mediecenter@sh.se eller på telefon: 08 - 608 41 90.