Personal
Här hittar du kontaktuppgifter till forskare, lärare och övrig personal inom ämnet pedagogik. För ytterligare information, kontakta Infocenter.
Ämnessamordnare: Anthemis Raptopoulou och Niclas Månsson
Avdelningsföreståndare: Elisabet Langmann
Administrativ personal: Sofia Tiberg, pedagogik@sh.se
Forskare, lärare och övrig personal:

Fil.dr. och lektor i pedagogik. Forskningsintressen: utbildningsfrågor med betoning på social rättvisa. Undervisar inom ämnet pedagogik och på lärarutbildningen
Lärarutbildningen
MC614
Etik och värdegrundsfrågor; kropp och sinnlighet i skolans fostran; kosmopolitiska & deliberativa utbildningsmodeller; skolkulturforskning.
Lärarutbildningen
MC621

Doktorand i pedagogik med fokus på elevers perspektiv på inkluderande undervisning.
Lärarutbildningen
MC627

Doktorand i pedagogik med inriktning fritidshem.
Lärarutbildningen
MC627
Gästprofessor i pedagogik med inriktning förskola
Lärarutbildningen
MC619

Jag är doktorand i pedagogik och studerar elevers möjligheter och begränsningar gällande estetiska och kulturella uttryck i skolämnet slöjd.
Lärarutbildningen
MC627




Fil.dr och lektor i pedagogik. Forskningsintresse: strukturella faktorers betydelse for kvalitet i förskolan. Undervisar inom förskollärarutbildning och pedagogik.
Lärarutbildningen
MC619

Kristina Pautkina
Doktorand
Doktorand i pedagogik. Min forskning handlar om hur förskollärare kan arbeta pedagogiskt meningsfullt med svåra fenomen som kan ses som uttryck för ondska.
Lärarutbildningen
MC627

Christina Rodell Olgaç arbetar med frågor som rör den romska minoritetens skol- och utbildningssituation med särskilt fokus på högre utbildning och social mobilitet.
Lärarutbildningen
Patric Sahlen
Biträdande föreståndare
Adjunkt

Docent, Studierektor forskarnivå. Min forskning fokuserar på filosofiska frågor i relation till pedagogik, speciellt i spänningsfältet mellan epistemologi och politisk teori.
Lärarutbildningen
MC618

Mitt avhandlingsarbete rör historiseringen av den svenska Reggio Emilia-inspirerade pedagogiken under och omkring 1990-talet.
Lärarutbildningen
MC627