Jan-Eric Nilsson
Adjunkt
Nationalekonom, företagsekonom och informatör (DIHR).
Lärare och uppsatshandledare i marknadsföring på olika nivåer. Kursansvarig för Strategisk marknadsföring (B-nivå), Marknadsanalys och lönsamhet (C-nivå) samt Kommunikation och Marknad (Retorikkonsultprogrammet). Sitter även i programstyrelsen för Internationella ekonomprogrammet.
Vid sidan av undervisning på Södertörn har jag även undervisat på Stockholms Universitet i Nationalekonomi, arbetat på Riksbanken, Tryggbanken/SEB, olika kommunikations- och PR-byråer, diverse konsultuppdrag mm.
Mina professionella intressen ligger inom kommunikation, ekonomisk historia samt inom forskningsområdet omvärldsanalys. Här studerar jag bl a problematiken kring ekonomisk och politisk risk, investerings- och etableringsproblematik på nya marknader, samt de problem som korruption och kriminalitet kan spela för företagen.
För högskolan sitter jag i även i rådet för lika villkor och är granskare av ansökningar till Minor Field Studies för Internationella Programkontoret
Forskaren deltar inte i några projekt just nu.