Solvor Mjöberg Lauritzen

Solvor Mjöberg Lauritzen

Fil dr

Lektor

Ansvarar för kurser i kritiska romska studier. Forskningsintressen kritisk pedagogik och migration.

08-608 48 28 086084828

Institutionen för kultur och lärande

PD236

Authorship scientific articles, book chapters and reports

Lauritzen, S. M. (2021). Utdanning for rom og romani i Norge: Fortid og nåtid. [Education for Roma and Romani in Norway: Past and present]. I T. Gullberg & M. Björkgren (Red.), Minoritetspedagogik i Norden [Minority pedagogy in the nordics] (s. 127-145). Bottniska studier 7. https://issuu.com/svensk-osterbottniskasamfundet/docs/minoritetspedagogik_i_norden__2_/s/11895960

Lauritzen, S. M. (2020). Att lyckas med det omöjliga: Romska studenter vid rumänska universitet. [Managing the impossible: Romani students at Romanian universities]. In J. Selling, F. Jahanmahan, A. Lindqvist & S. M. Lauritzen (Eds.), Från interkulturell pedagogik till romska studier. En festskrift för Christina Rodell Olgac. [From intercultural pedagogy to Romani studies. A festschrift for Christina Rodell Olgac] (pp. 92–106). Östkultur förlag.

Lauritzen, S. M. (2019). Accessing basic education in Romania: Possibilities and limitations for NGOs working for educational change for Roma children. Journal of educational change, s. 1 - 22. ISSN: 1389-2843länk till annan webbplats

Lauritzen, S. M. & Nodeland, T. S. (2018). "What is the problem represented to be?" Two decades of research on Roma and education in Europe. Educational Research Review, 24, s. 148 - 169. ISSN: 1747-938Xlänk till annan webbplats

Lauritzen, S. M. (2018). Nomadism in Research on Roma Education. Critical Romani Studies, 1(2), s. 58 - 75. ISSN: 2560-3019länk till annan webbplats

Fagermoen, T. & Lauritzen, S. M. (2018). Teologier i trosopplæringen [Theologies in religious education]. MF-rapport 2: 2018.

Lauritzen, S. M. & Nodeland, T. S. (2017). What happened and why? Considering the role of truth and memory in peace education curricula. Journal of Curriculum Studies, 49(4), s. 437 - 455. ISSN: 0022-0272länk till annan webbplats

Aamaas, Å., Duesund, K. H. & Lauritzen, S. M. (2017). Placements abroad and scaffolding structures. Studies in Higher Education, 44(3), s. 539 - 553. ISSN: 0307-5079länk till annan webbplats

Lauritzen, S. M. (2016). Educational change following conflict: Challenges related to the implementation of a peace education programme in Kenya. Journal of educational change, s. 1 - 18. ISSN: 1389-2843länk till annan webbplats

Lauritzen, S. M. (2016). Building peace through education in a post-conflict environment: A case study exploring perceptions of best practices. International Journal of Educational Development, 51, s. 77 - 83. ISSN: 0738-0593länk till annan webbplats

Lauritzen, S. M. (2013). Building a Culture of Peace. Peace education in Kenyan Primary Schools (PhD thesis). University of York, UK.

Edited books

Selling, J., Jahanmahan, F., Lindqvist, A. & S. M. Lauritzen (Eds.) (2020), Från interkulturell pedagogik till romska studier. En festskrift för Christina Rodell Olgac. [From intercultural pedagogy to Romani studies. A festschrift for Christina Rodell Olgac]. Östkultur förlag.

Sample of popular publications

Lauritzen, S. M. (2021, 20. April). “Kjærlighet i tiggernes tid”. En bokanmeldelse. [“Love in the time of begging”. A book report] DIKKO. https://dikko.nu/kjaerlighet-i-tiggernes-tid/?fbclid=IwAR3bFt3jN2dkyuNifNyIljfiSD_GerHJIGnlmWdm7zr5bDSNSip9ZP-7HnQ

Lauritzen, S. M. (2021, Utg 15-15.04.2021). “Kjærlighet i tiggernes tid”. En bokanmeldelse. [“Love in the time of begging”. A book report] Utrop. https://www.utrop.no/plenum/ytringer/253665/

Sandvik, L. S. (2019, 3. January). Forskere gir feil bilde. [Researchers draw a fake image]. https://utdanningsforskning.no/artikler/2019/forskere-gir-feil-bilde/

Lauritzen, S. M. (2017, No. 42). Mot alle odds [Against all odds]. Folk er Folk.

Lauritzen, S. M. (2017, 3. May). Tigging er symptomet [Begging is the symptom]. Klassekampen (morgenutg: trykt utg.)

Kjelaas, I., Lauritzen, Solvor M. et al. (2017, 15. November). Mot bedre viten om barns beste. Kronikk, NRK Ytring. [Towards better knowledge on what is best for children, NRK Ytring].

Lauritzen, S. M. (2016, 15. juni). Rom er langt mer enn fattige tiggere [Roma are much more than poor beggars]. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).

Lauritzen, S. M. (2015). Tema: Håp i håpløsheten: reisebrev fra Romania [Hope in the hopelessness: A letter from Romania]. Lys og Liv, 81(4), 10–12.

 

DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet) är högskolans databas för digital publicering och registrering av publikationer som producerats av forskare, lärare och studenter.

Till DiVA