Dela

Facebook Mail Twitter

Förbättrad översikt av dina ärenden och frågor i Studentportalen

Till Infocenter kan du ställa vilken fråga som helst. Det kan du till exempel göra genom att mejla info@sh.se eller skicka in ditt ärende via Studentportalen. Från och med den 14 mars kommer det se lite annorlunda ut när du tar emot och läser svar i ditt ärende.

Student läser på en surfplatta

Du kommer, precis som tidigare, att få ett mejl när ditt ärende har uppdaterats och i mejlet ligger som tidigare en länk som du klickar på för att läsa ditt svar. Det som har ändrats är hur det ser ut när du klickar på länken. Från och med den 14 mars kommer du till en ny sida på sh.se, ”Mina ärenden”, i Studentportalen. Det gäller också frågor som skickats till andra funktioner, till exempel studie- och karriärvägledningen och biblioteket.

Du kan också själv hålla koll på dina ärenden genom att klicka på ”Mina ärenden” i Studentportalen. Under de tre flikarna ”Aktuella”, ”Behöver återkoppling” och ”Avslutade och åtgärdade” kan du se dina ärendens status. Om det behövs ett svar från dig i ett ärende kommer det bli en röd markering på ärendet under ”Behöver återkoppling”.

Ärenden finns bara samlade i Studentportalen om du har hört av dig via den mejladress som är kopplad till Ladok. Mejlar du från en annan mejladress, som inte finns registrerad i Ladok, kommer kommunikationen, precis som tidigare, enbart att ske via mejl.

Du kan givetvis även i fortsättningen kontakta ditt ämne eller program direkt via ämnets eller programmets mejladress om frågan rör din utbildning. Dessa ärenden syns inte heller under ”Mina ärenden” på Studentportalen.

Instruktionsfilm: Ny visning av ärenden

Vill du läsa mer om det här området:
Läs mer om: Student

Dela

Facebook Mail Twitter

Sidan är uppdaterad

2022-03-11