Personal
Här hittar du kontaktuppgifter till forskare, lärare och övrig personal inom ämnet pedagogik. För ytterligare information, kontakta Infocenter.
Ämnessamordnare: Anna Ambrose
Administrativ personal: Sofia Tiberg, pedagogik@sh.se
Forskare, lärare och övrig personal:
Fil.dr. och lektor i pedagogik. Forskningsintressen: utbildningsfrågor med betoning på social rättvisa. Undervisar inom ämnet pedagogik och på lärarutbildningen
Lärarutbildningen
MC622
Etik och värdegrundsfrågor; kosmopolitiska och deliberativa utbildningsideal/modeller; skolan i det pluralistiska och postsekulära samhället; skolkulturforskning.
Lärarutbildningen
MC621
Doktorand i pedagogik med fokus på elevers perspektiv på inkluderande undervisning.
Lärarutbildningen
MC627
Christian Eidevald
Gästprofessor i pedagogik med inriktning förskola
Lärarutbildningen
MC619
Jag är doktorand i pedagogik och studerar elevers möjligheter och begränsningar gällande estetiska och kulturella uttryck i skolämnet slöjd.
Lärarutbildningen
MC627
Undervisar i pedagogik och på Lärarutbildningen. Studierektor Utbildningsvetenskapliga studier. Forskar om fritidshem.
Lärarutbildningen
MC622
Viktor Johansson arbetar med pedagogisk filosofi, barns filosofiska tänkande, barnlitteratur och urfolkspedagogik i tidig barndom och förskola.
Lärarutbildningen
MC618
Ali har en fil.dr. i pedagogik, forskar om lärande, interaktion och identitetsformering med fokus på digitala/sociala medier och interaktion.
Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik
MD369
Fil.dr och lektor i pedagogik. Forskningsintresse: strukturella faktorers betydelse for kvalitet i förskolan. Undervisar inom förskollärarutbildning och pedagogik.
Lärarutbildningen
MC619
Anthemis Raptopoulou
Fil dr
Lektor
Christina Rodell Olgaç arbetar med frågor som rör den romska minoritetens skol- och utbildningssituation med särskilt fokus på högre utbildning och social mobilitet.
Lärarutbildningen
Patric Sahlen
Biträdande föreståndare
Adjunkt
Avdelningsföreståndare, pedagogikämnet Professor, retorik Docent, latin
Institutionen för kultur och lärande
PB227
Forskning om undervisningens teori och praktik, med särskilt intresse för människoröstens pedagogiska betydelse.
Lärarutbildningen
MC627