Event och projekt med digital marknadsföring, 30 högskolepoäng
Giltig fr.o.m.: | VT2024 |
---|---|
Giltig t.o.m.: | |
Beslutsdatum: | 2023-11-15 |
Beslutad av: | ÄmnesrÃ¥det för Turismvetenskap |
# Event och projekthantering, 7,5 högskolepoäng
Andersson, T.D., Larsson, M. och Mossberg, L. (2009). Evenemang: från organisation till utvärdering. Lund: Studentlitteratur.
Tonnquist, B. (2018). Projektledning. Stockholm: Sanoma Utbildning.
Kurskompendium.
# Upplevelser och möten skapade av besöksnäringen, 7,5 högskolepoäng
Kurslitteratur:
Sterner, H (2012), Eventprocessen, Arboga: Eventkonsult AB.
Fridh, T; Jansson, M. och Melander A. (2014). Att tända en supernova så skapas framgångsrika evenemang. Solna: Liber.
Kurskompendium.
Referenslitteratur:
Berridge, Graham. (2010). Event Design and Experience. London: Routledge.
# Digital marknadsföring och tjänsteutveckling inom event, 7,5 högskolepoäng
Hanlon, A. (2022). Digital marketing: strategic planning & integration. Utgåva 2. Sage. ISBN: 9781529742800.
Sohoni, A. (2021). The Digital Frontier: How Consumer Companies Can Create Massive Value Through Digital Transformation. Wiley. ISBN: 9781119803249.
Kurskompendium
# Eventprojekt - strategi, genomförande och digitalisering, 7,5 högskolepoäng
BFUF (2023). Evenemang i siffror 2023 – statistik om näringarna livemusik, scenkonst och idrott. Stockholm: BFUF. www.bfuf.se/publikationer.
Fridh, T; Jansson, M. och Melander A. (2014). Att tända en supernova så skapas framgångsrika evenemang. Solna: Liber.
Kurskompendium.