Litteratur

Kommunikationsteori och analys, 7.5 högskolepoÀng

Giltig fr.o.m.: VT2021
Giltig t.o.m.: HT2021
Beslutsdatum: 2020-11-25
Beslutad av: ÄmnesrĂ„det i Medie- och kommunikationsvetenskap

Böcker 

Palm, Lars (2019). Kommunikationsplanering. En handbok pĂ„ vetenskaplig grund. Lund: Studentlitteratur (2:uppl), URVAL (Ca 100 s) 

Bergström, Bo. (2019) Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och pfilering i vĂ„r visuella kultur. 11e. uppl. Carlssons Bokförlag 

 

FrĂ„n antologin: Bengtsson m.fl. 

–Ross (2020). Paul F. Lazarsfeld & Robert K. Merton: Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action I Bengtsson mf.l. (red). 

–FornĂ€s, J (2020). Kodning och avkodning. 

–Graf, H (2020). Shannon & Weaver. 

 

Texter att ladda ner frĂ„n studiewebben (under fliken kursmaterial) 

Durham, Peters. Introduction. I Speaking into the air. A history of the idea of communication, Chicago: University of Chicago Press, s 263-271 (urval 15 s). 

 

Falkheimer, Jesper (2001): ”Kommunikationsplanering â€“ en lathund” i Medier och kommunikation. En introduktion, Lund: Studentlitteratur, s 113-119. (6 s) 

 

Carey, James W. (1992). “A cultural approach to communication” i Communication as culture: essays on media and society. New York: Routledge, s. 1-17. (17 s) 

 

Garrett, Jesse James (2010). The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond, 2nd ed. New Riders, s 2-17 (15 s) 

 

Katz, Elihu & Lazarsfeld, Paul (1955). Personal influence: the part played by people in the flow of mass communications: a report of the Bureau of applied social research, Columbia University. Glencoe, IL: Free Press, s 15-33. (18 s) 

 

 

Texter att ladda ner frĂ„n nĂ€tet: 

Geijer, Erik (2012). ”Skriva för webben” .SE:s Internetguide, nr 8, s 7-38. (31 s) 

 

Fler texter kan tillkomma.