Kommunikationsteori och analys, 7.5 högskolepoÀng
Giltig fr.o.m.: | VT2021 |
---|---|
Giltig t.o.m.: | HT2021 |
Beslutsdatum: | 2020-11-25 |
Beslutad av: | ÄmnesrĂ„det i Medie- och kommunikationsvetenskap |
Böcker
Palm, Lars (2019). Kommunikationsplanering. En handbok pÄ vetenskaplig grund. Lund: Studentlitteratur (2:uppl), URVAL (Ca 100 s)
Bergström, Bo. (2019) Effektiv visuell kommunikation: Om nyheter, reklam, information och pfilering i vÄr visuella kultur. 11e. uppl. Carlssons Bokförlag
FrÄn antologin: Bengtsson m.fl.
âRoss (2020). Paul F. Lazarsfeld & Robert K. Merton: Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action I Bengtsson mf.l. (red).
âFornĂ€s, J (2020). Kodning och avkodning.
âGraf, H (2020). Shannon & Weaver.
Texter att ladda ner frÄn studiewebben (under fliken kursmaterial)
Durham, Peters. Introduction. I Speaking into the air. A history of the idea of communication, Chicago: University of Chicago Press, s 263-271 (urval 15 s).
Falkheimer, Jesper (2001): âKommunikationsplanering â en lathundâ i Medier och kommunikation. En introduktion, Lund: Studentlitteratur, s 113-119. (6 s)
Carey, James W. (1992). âA cultural approach to communicationâ i Communication as culture: essays on media and society. New York: Routledge, s. 1-17. (17 s)
Garrett, Jesse James (2010). The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond, 2nd ed. New Riders, s 2-17 (15 s)
Katz, Elihu & Lazarsfeld, Paul (1955). Personal influence: the part played by people in the flow of mass communications: a report of the Bureau of applied social research, Columbia University. Glencoe, IL: Free Press, s 15-33. (18 s)
Texter att ladda ner frÄn nÀtet:
Geijer, Erik (2012). âSkriva för webbenâ .SE:s Internetguide, nr 8, s 7-38. (31 s)
Fler texter kan tillkomma.