Informatik A, inriktning Digital affärsutveckling, 30 högskolepoäng
Giltig fr.o.m.: | HT2024 |
---|---|
Giltig t.o.m.: | |
Beslutsdatum: | 2024-05-28 |
Beslutad av: | ÄmnesrÃ¥det för Informatik |
Kurslitteratur
Informatik A, inriktning Digital affärsutveckling (IN006G) HT 2024
Introduktion till digital affärsutveckling
Valacich, J., Schneider, C. & Hashim, M. (2022). Information Systems Today: Managing in
the Digital World. Utgåva 9. Global Edition. Pearson. ISBN: 978-1292438115.
Referenslitteratur
Eriksson, L.T. (2018). Kritiskt tänkande. Utgåva 3. Liber. ISBN: 9789147113651.
Digital marknadsföring
Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital marketing: Strategy, implementation and
practice. Utgåva 8. Pearson. ISBN: 978-1292400969.
Williams, R. (2014). Non-Designer's Design Book: Design and Typographic Principles for the
Visual Novice. Utgåva 4. Peachpit Press. ISBN: 978-0133966152.
E-handel
Laudon, K. C. & Traver C. G. (2024). E-commerce 2023-2024: business. technology. society.
Utgåva 18 Global Edition. Pearson. ISBN: 978-1292449722.
Mason, T. & Jarvis, S. (2023). Omnichannel Retail: How to build winning stores in a digital
world. Utgåva 2. Kogan Page. ISBN: 978-1398612723.
Valacich, J., Schneider, C. & Hashim, M. (2022). Information Systems Today: Managing in
the Digital World. Utgåva 9. Global Edition. Pearson. ISBN: 978-1292438115.
Referenslitteratur
Eriksson, L.T. (2018). Kritiskt tänkande. Utgåva 3. Liber. ISBN: 9789147113651.
Digital entreprenöriell arbetsmetod
Krug, S. (2014). Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web
Usability. Utgåva 3. New Riders. ISBN: 9780321965516.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G. & Smith, A. (2014). Value proposition design.
Campus Verlag. ISBN: 9781118968055.
Valacich, J., Schneider, C. & Hashim, M. (2022). Information Systems Today: Managing in
the Digital World. Utgåva 9. Global Edition. Pearson. ISBN: 978-1292438115.
#Mer detaljerade läsanvisningar ges i samband med kursstart. Förutom ovanstående
litteratur tillkommer dokumentation som utdelas i samband med föreläsningar, övningar och