Kristy Beers Fägersten

Professor

08-608 50 77 086085077

Institutionen för kultur och lärande

070 508 60 55 0705086055

PB233

Kristy Beers Fägersten har fått sin doktorsexamen från University of Florida med en avhandling som heter A Descriptive Analysis of the Social Functions of Swearing in American English. Beers Fägersten undervisar i engelska med språkvetenskaplig inriktning på ämnets alla nivåer, såsom Översiktskurs i engelska språkvetenskap (A), Språk och makt (B), Teoretiska perspektiv i lingvistik (C), samt C-uppsatskursen.

Beers Fägerstens forskningsintressen rör pragmatik, sociolingvistik, samt diskurs- och samtalsanalys. Hon är medlem i nätverken SwiSca (Swearing in Scandinavia) och NNCORE (Nordic Network for Comics Research), och håller nu på med forskning om bruket av engelska svordomar i svenskan; samtida svenska tecknade seriers muntliga, samtalsmässiga aspekter; samspelet mellan alkohol och samtal i svenska tecknade serier, samt humor i svenska feministiska serier.

Kristy Beers Fägersten har tjänstgjort som Avdelningsföreståndare för engelska, svenska, litteraturvetenskap, och estetiska lärprocesser april-december 2013, ämnessamordnare för engelska january 2014-december 2015, studierektor för forskarskolan BEEGS april 2014-augusti 2016, och ordförande för Meriteringskommitté (2017-2019).

Akademisk bakgrund:

2000 PhD i lingvistik. University of Florida. Handledare: Dr. Diana Boxer

Avhandling: A Descriptive Analysis of the Social Functions of Swearing in American English.

1994 MA i franska. University of Florida.

1990 BA i främmande språk (franska, tyska, spanska). University of Delaware.

Akademiska anställningar:

2016 Professor i engelska med lingvistisk inriktning, Södertörns högskola, Institution för kultur och lärande

2012 Docent i engelska med lingvistisk inriktning, Södertörns högskola, Institution för kultur och lärande

2010-: Lektor i engelska, Södertörns högskola, Institution för kultur och lärande

2006-2010: Lektor i engelska, Högskolan Dalarna, Akademin humaniora och medier

2004-2006: Lektor i engelska, Universität des Saarlandes, Anglistik, Amerikanistik, und anglophone Kulturen

2001-2003: Lektor i engelska, Stockholms universitet, Engelska institutionen

Administrativa uppdrag:

2017-: Ordförande i Meriteringskommittén

2014-2016: Studierektor för BEEGS

2014-2016: Ämnessamordnare för engelska

2013: Avdelningsföreståndare för engelska, svenska, litteraturvetenskap och estetiska lärprocesser

Publikationer:

Beers Fägersten, K. and Pareira, G. (forthcoming). Swearwords for sale. Pragmatics and Society.

Beers Fägersten, K. (forthcoming). Linguistics: Comics conversations as data in Swedish comic strips. In Matthew J. Smith, Randy Duncan and Matthew Brown (eds.), More critical approaches to comics. London: Routledge.

Peterson, E. and Beers Fägersten, K. 2018. Introduction to the special issue: Linguistic and pragmatic outcomes of contact with English. Journal of Pragmatics 133: 105-108.

Beers Fägersten, K. 2018. På svenska svär vi gärna på engelska. Språkbruk 2018(1): 26-28.

Beers Fägersten, K. 2017. Spritsnack: Samspelet mellan alkohol och samtal i tecknade serien Rocky. Spiritus 2017: 1-15.

Beers Fägersten, K. 2017. English swear words as humor in Swedish comic strips. Journal of Pragmatics121: 175-187.

Beers Fägersten, K. and Stapleton, K. (eds). 2017. Advances in swearing research: New languages and new contexts. Amsterdam: John Benjamins.

Beers Fägersten, K. and Stapleton, K. 2017. Introduction: Swearing research as variations on a theme. In K. Beers and K. Stapleton (eds. )Advances in swearing research: New languages and new contexts, pp. 1-16. Amsterdam: John Benjamins.

Beers Fägersten, K. 2017. FUCK CANCER, Fucking Åmål, Aldrig fucka upp: The standardization of fuck in Swedish media. In K. Beers and K. Stapleton (eds.) Advances in swearing research: New languages and new contexts, pp. 65-86. Amsterdam: John Benjamins.

Beers Fägersten, K. 2017. The role of swearing in creating an online persona: The case of YouTuber PewDiePie. Discourse, Context and Media 18: 1-10. https://doi.org/10.1016/j.dcm.2017.04.002

Beers Fägersten, K. (ed). 2016. Watching TV with a linguist. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. 2016. Introduction: The linguist’s view of TV. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp.1-13. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. and Sveen, H. 2016. SaMANtha: Language and gender in Sex and the City. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp. 67-85. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. 2016. What’s the deal with morphemes? Doing morphology with Seinfeld. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp. 181-201. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. 2016. Channel surfing: Tuning into sounds. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp. 202-230. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. 2016. I’m learneding First language acquisition in The Simpsons. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp. 257-281. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. and Fiorentini, I. 2016. Lost and language found. In K. Beers Fägersten (ed.), Watching TV with a linguist, pp. 282-306. Syracuse: Syracuse University Press.

Beers Fägersten, K. 2015. Snuff said Conflicting corporate and employee interests in the pursuit of a tobacco client. In E. Darics (ed.) Digital business discourse, pp. 142-159. New York: Palgrave MacMillan.

Beers Fägersten, K. 2014. The use of English swear words in Swedish media. In M. Rathje (ed.) Swearing in the Nordic countries, pp. 63-82. Copenhagen: Dansk Sprognævn.

Beers Fägersten, K. 2014. Comic strips. In S. Attardo (ed.) Sage encyclopedia of humor studies, pp. 155-156. London: Sage.

Beers Fägersten, K. 2013. A case study of a distance degree program in Vietnam: Examples from a learner-centered approach to distance education. In K. Sullivan, P. Czigler, and J. Sullivan Hellgren (eds.), Cases on professional distance education degree programs and practices: Successes, challenges and issues, pp. 233-257. Hershey, PA: IGI Global.

Beers Fägersten, K. 2012. Fucking Svenska Språktidningen (October 2012), Språktidningen i Sverige AB: Stockholm. http://www.spraktidningen.se/artiklar/2012/09/fucking-svenskalänk till annan webbplats

Beers Fägersten, K. 2012. Whos swearing now? The social functions of conversational swearing. Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Beers Fägersten, K. 2012. Intertextual quotation: References to media in family interaction. In R. Ayass and C. Gerhardt (eds.), The Appropriation of media in everyday life. What people do with media, pp. 79-104. Amsterdam: John Benjamins.

Beers Fägersten, K. 2012. The use of English in the Swedish-language comic Rocky. In F. Bramlett (ed.), Linguistics and the study of comics, pp. 239-263. New York: Palgrave MacMillan.

Beers Fägersten, K. 2012. Teacher discourse and code choice in a Swedish EFL classroom. In B. Yoon & H. Kim (eds.) Teachers roles in second language learning: Classroom applications of sociocultural theory, pp. 81-98. Charlotte, NC: Information Age Publishing.

Cunningham, U., Beers Fägersten, K., & Holmsten, E. 2010. "Can you hear me, Hanoi?" Compensatory mechanisms employed in synchronous net-based English language learning. The International Review of Research in Open and Distance Learning 11(1). http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/774/1488

Schmid, M. & Beers Fägersten, K. 2010. Disfluency markers in L1 attrition. Language Learning 60(4): 1-39.

Beers Fägersten, K. 2009. Using discourse analysis to assess social co-presence in the video conference environment. In L. Shedletsky and J. Aitken (eds.), Cases on online discussion and interaction: Experiences and outcomes, pp.175-193. Hershey, PA: IGI Global.

Beers Fägersten, K., Holmsten, E., & Cunningham, U. 2009. Multimodal communication and meta-modal discourse. In R. Taiwo (ed.), Handbook of research in discourse behavior and digital communication: Language structures and social interaction, pp. 145-163. Hershey, PA: IGI Global.

Beers Fägersten, K. 2008. Discourse strategies and power roles in student-led distance learning. Tidskrift för lärarutbildning och forskning: Proceedings of Identity and Power in the Language Classroom 15(2): 11-24.

Beers Fägersten, K. 2008. A corpus approach to discursive constructions of a hip-hop identity. In R. Reppen and A. Ädel (eds.), Corpora and discourse: The challenges of different settings, pp. 211-242. Amsterdam: John Benjamins.

McBride, K. & Beers Fägersten, K. 2008. The students role in distance learning. In S. Goertler and P. Winke (eds.), Opening doors through distance learning education: Principles, perspectives and practices, pp. 43-66. San Marcos, TX: CALICO.

Beers Fägersten, K. 2007. A sociolinguistic analysis of swearword offensiveness. Saarland Working Papers in Linguistics 1: 14-37. http://scidok.sulb.uni-saarland.de/sulb/portal/swpl/

Beers Fägersten, K. 2006. Review of Swearing in English. Bad language, purity and power from 1586 to the present (T. McEnery). Applied Linguistics 27(3): 542-545.

Beers Fägersten, K. 2006. The discursive construction of identity in an Internet hip-hop community. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 19: 23-44.

Beers Fägersten, K. 2005. Hesitations and repair in German. Proceedings of DiSS05, Disfluency in Spontaneous Speech Workshop. 10–12 September, Aix-en-Provence, France, pp. 71-76.

Beers Fägersten, K. 2000. Review of Street Speak: Essential American Slang and Idioms. The Sunshine State TESOL Journal, Fall: 41, 44.

På gång:

Böcker:

Beers Fägersten, K. (in preparation). Language Play in Contemporary Swedish Comic Strips. DeGruyter, Language Play and Creativity Series.

Forskningsprojekt:

Feministiska svenska tecknade serier som medium för politisk aktivism och kritik (projektdeltagare). Vetenskapsrådet, 2019-2022.

A multidisciplinary study of feminist comic art. Östersjöstiftelsen, 2018-2020.

Länk till min webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet) är högskolans databas för digital publicering och registrering av publikationer som producerats av forskare, lärare och studenter.

Till DiVA
A multidisciplinary study of feminist comic art

A multidisciplinary study of feminist comic art