Dela

Facebook Mail Twitter

Har vi din e-postadress?

Missar du mejl om reserverade böcker eller att en bok behöver lämnas tillbaka? Se till att vi har rätt mejladress till dig - kanske är det inte den du tror...

Student läser på en surfplatta

I en av bibliotekets låneregler står det följande: ”Biblioteket förbinder sig inte att skicka ut påminnelser och krav på försenat material men gör det som en service via e-post.” Det är rätt bra att få den informationen, eftersom vi vet att det är lätt att glömma. Ganska ofta kommer mejl i retur eftersom mejladresser slutat fungera. Så här löser du problemet:

Du som är student på SH: Vi hämtar all information från Student-Ladok, Länk till annan webbplats. så kolla att adressen som finns där är rätt, och inte till exempel går till någon högskola du läste en bortglömd sommarkurs på för tre år sedan. Du kan ändra till en annan giltig mejladress direkt i Student-Ladok.

Du som är student vid RKH, SMI eller extern låntagare kan kontrollera och om nödvändigt ändra din e-postadress genom att logga in på Mina sidor Länk till annan webbplats. och klicka på Ändra personliga uppgifter.

Andra problem som finns är att vissa e-postleverantörer, till exempel Gmail, har valt att lägga meddelande från biblioteket i skräpposten. Kolla gärna om du har fått meddelande från biblioteket som hamnar i skräpposten. Om det har hänt gå in på meddelandet och markera det som "Inte skräppost".

Så för att underlätta din tillvaro som student/låntagare, se gärna till att du har registrerat en fungerande mejladress och se sedan efter om meddelandena hamnar i skräpposten.

Vill du läsa mer om det här området:
Läs mer om: Student Läs mer om: Bibliotek

Dela

Facebook Mail Twitter

Sidan är uppdaterad

2021-10-11