Personal på Centrum för praktisk kunskap
Föreståndare: Martin Gunnarson
Institutionssekreterare: Emil Sunnerfjell
Forskare, lärare och övrig personal:
Jag är lärare och doktorand i den praktiska kunskapens teori. Mitt forskningsintresse är lärares yrkeskunnande; kunskap, lärande och praktik.
Institutionen för kultur och lärande
PD202
Forskar på insatspolisers praktiska kunskap att handla i okända, oförutsedda och hastigt föränderliga problem, mot kompetent och okonventionellt motstånd
Institutionen för kultur och lärande
PD224

Handlings- och språkfilosofi, humorfilosofi, känslor och rationalitet, dygdetik, Wittgenstein, Anscombe, McDowell, Cavell
Institutionen för kultur och lärande
PD225


Jag är etnolog, lektor och centrumföreståndare på Centrum för praktisk kunskap. Som forskare arbetar jag främst inom området medicinsk humaniora.
Institutionen för kultur och lärande
PD208
Urban Hermansson
Doktorand
Doktorand i den praktiska kunskapens teori. Forskar om facilitatorers praktiska kunskap och förhållningssätt i mötet med grupper. Aktuella teman; makt, etik, plan versus skeende.
Institutionen för kultur och lärande
PD211
Ellen Jacobsson
Doktorand
Jag är doktorand i den praktiska kunskapens teori och forskar om integrationens praktiker, dess förutsättningar, antaganden och utföranden.
Institutionen för kultur och lärande
PD211

Doktorand i den praktiska kunskapens teori. Forskar om svenska och finska gymnasielärares levda erfarenhet av tråkighet.
Institutionen för kultur och lärande
PD229
Maria Pröckl
Fil dr
Lektor
Jag undervisar på lärarprogrammet särskilt förskollärarutbildningarna.
Institutionen för kultur och lärande
PD204
Undervisar vid Centrum för praktisk kunskap.
Institutionen för kultur och lärande
PD209

Eva Schwarz är filosof och docent i den praktiska kunskapens teori och forskar just nu om kollektivitet och professionell omdöme.
Institutionen för kultur och lärande
PD203
Emil Sunnerfjell
Utbildningsadministratör
Utbildningsadministration för "Utvecklingsenheten för högskolepedagogik och bildning", "Centrum för praktisk kunskap" samt forskarutbildningsområdet "Kritisk kulturteori".
Institutionen för kultur och lärande
PC215

Jag är filosof och professor vid Centrum för praktisk kunskap. Mina huvudområden är medicinens filosofi och humaniora.
Institutionen för kultur och lärande
PD201

Avdelningsföreståndare, Institutionen för polisiärt arbete, avdelningen för polisiärt arbete.
Institutionen för kultur och lärande
LO641
Jag är lektor i retorik och utvecklingsledare för Högskolepedagogiska utvecklingsenheten . För närvarande forskar jag om klimatargumentation.
Institutionen för kultur och lärande
PB222